Den maximala restiden regleras av avtalen vi har med kommunen – det är alltså din kommun som avgör hur lång tid en resa får ta. Vi strävar efter att leverera så hållbara resor som möjligt, sett både ur ett miljömässigt och samhällsekonomiskt perspektiv. Det kan innebära längre restid för vissa elever men det får inte ta längre tid än vad som är avtalat med kommunen.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Resan till skolan/verksamheten tar mycket längre tid än om vi kör själva. Hur länge ska ett barn förväntas sitta i bil/på buss för att ta sig till skolan?
Personuppgiftsbehandling vid skyldighet enligt lag
Vad behöver jag tänka på när jag beställer trappklättrare?
Vad innebär ”hand till hand”?
Hur beställer jag en skolresa, eller resa till verksamhet?
Hur gör jag för att bli åkare hos Samtrans?
Får man ha sällskap med på resan?
Hur länge vi sparar vi dina personuppgifter?
Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22