Vi delar inte slingor då vi endast utför resor för resenärer som är symptomfria på så sätt är inte smittorisken större än vid ensamåkning. Vi eftersträvar dock med fordons kontinuitet. Det innebär att samma resenärer åker med samma förare och fordon vilket minimerar antalet möjliga kontakter.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Delar Samtrans slingor för att minska smittspridningen?
Hur gör jag för att bli åkare hos Samtrans?
Resan till skolan/verksamheten tar mycket längre tid än om vi kör själva. Hur länge ska ett barn förväntas sitta i bil/på buss för att ta sig till skolan?
Hur länge vi sparar vi dina personuppgifter?
Jag försökte beställa trappklättrare men fick höra att det inte gick – borde inte alla kunna resa med er?
Vad innebär ”medföljning”?
Vart kan jag läsa om Samtrans användarvillkor och GDPR
Kan jag provta mig på Arlanda?
Får man ha sällskap med på resan?
Till vem lämnar vi ut dina personuppgifter?
Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22