Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Filter

Vad har Samtrans för ansvar vid förseningar?
Till vem lämnar vi ut dina personuppgifter?
Hur påverkas min resa med Samtrans, med anledning av coronaviruset?
Kan föraren hjälpa mig att bära mitt bagage?
Mitt barn har särskilda behov som ni behöver ta hänsyn till. Hur meddelar jag er om det?
Vår elev/deltagare har missat sin resa. Får jag som ringer från en skola/omsorgsverksamhet beställa en resa om vi betalar själva?
Vad gör jag om jag glömmer något i bilen?
Kan kundtjänsten berätta hur långt borta bilen är?
Hur skyddar vi dina personuppgifter?
Hur rengörs Samtrans bilar?

Får du inte svar din fråga?

Kontakta oss så hjäper vi dig!

Kundtjänst: 08-522 500 00

Växel: 08 – 522 500 22