Det skiljer sig beroende på vilken kommun det handlar om. Kontakta din kommun eller vår kundtjänst för vad som gäller för just din resa.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?
Vad tjänar man/vad är lönen?
Om mitt barn blivit sjuk under skoldagen och jag inte har möjlighet att hämta på skolan, hur ska mitt barn då komma hem?
Får man ha sällskap med på resan i Rullstolstaxin?
Hur får jag ett konto för appen Samtrans Resor?
Kan vi få ersättning om bilen inte kommit i tid och vi har fått köra barnet till skolan själva?
Vilka personuppgifter behandlas av Samtrans?
Vi (skola/daglig verksamhet) kan inte fylla i beställningsblanketten för lovresor, hur gör vi?
Får man välja vart man vill köra?
Delar Samtrans slingor för att minska smittspridningen?

Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22