Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Filter

När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?
Delar Samtrans slingor för att minska smittspridningen?
Får man ha sällskap med på resan i Rullstolstaxin?
Kan vi få ersättning om bilen inte kommit i tid och vi har fått köra barnet till skolan själva?
Vilka personuppgifter behandlas av Samtrans?
Vi (skola/daglig verksamhet) kan inte fylla i beställningsblanketten för lovresor, hur gör vi?
Vart kan jag läsa om Samtrans användarvillkor och GDPR
Har Samtrans någon app för rullstolstaxi?
Jag vill inte att mitt barn ska åka till skolan i en stor buss – hur löser vi det?
Vilka kategorier av personuppgifter behandlar vi och för vilka ändamål?

Får du inte svar din fråga?

Kontakta oss så hjäper vi dig!

Kundtjänst: 08-522 500 00

Växel: 08 – 522 500 22