Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Filter

Hur får jag ett konto för appen Samtrans Resor?
Om mitt barn blivit sjuk under skoldagen och jag inte har möjlighet att hämta på skolan, hur ska mitt barn då komma hem?
Vilka personuppgifter behandlas av Samtrans?
Kan vi få ersättning om bilen inte kommit i tid och vi har fått köra barnet till skolan själva?
Får man välja vart man vill köra?
Vi (skola/daglig verksamhet) kan inte fylla i beställningsblanketten för lovresor, hur gör vi?
Har Samtrans någon app för rullstolstaxi?
Delar Samtrans slingor för att minska smittspridningen?
Vilka kategorier av personuppgifter behandlar vi och för vilka ändamål?
Jag vill inte att mitt barn ska åka till skolan i en stor buss – hur löser vi det?

Får du inte svar din fråga?

Kontakta oss så hjäper vi dig!


Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22