Om Samtrans har gjort fel skickar vi givetvis en ny bil. Ibland händer det att vår förare ringt men att numret som registrerats inte stämmer. Kontakta Samtrans så kan vi kontrollera så vi har korrekt nummer. Om numret inte stämmer ber vi dig vänligen kontakta skolan för att uppdatera kontaktuppgiften för att säkra så ändringen blir permanent.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?
Personuppgiftsbehandling: vid rekryterings- och anställningsprocesser
Varför är det så viktigt med telefonnummer till mötande?
Hur hittar jag en åkare?
Om mitt barn blivit sjuk under skoldagen och jag inte har möjlighet att hämta på skolan, hur ska mitt barn då komma hem?
Hur gör jag för att bli förare hos Samtrans?
Jag vill inte att mitt barn ska åka till skolan i en stor buss – hur löser vi det?
Personuppgiftsbehandling vid skyldighet enligt lag
Vad behöver jag tänka på när jag beställer trappklättrare?
Vad innebär ”hand till hand”?
Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22