Extra service är när resenären behöver hjälp att ta sig hela vägen till/från dörren (från bostad eller specifik avdelning). Om extra service inte är beställt hämtas/lämnas resenären vid port, entré eller väntrum.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Vad innebär extra service (rullstolstaxi)?
Kan mitt barn hämtas/lämnas i bostaden?
När får jag mitt provsvar?
Jag vill att jag/mitt barn hämtas först/sist i slingan – kan ni ordna det?
Personuppgiftsbehandling vid skyldighet enligt lag
Hur snabbt kan jag få en ny skjuts om jag missat bilen?
Finns det bälteskudde/bilbarnstolar att låna?
Kan föraren ringa till ett annat nummer om ingen svarar på det första?
Kan Samtrans utfärda ett reseintyg med anledning av covid-19?
Jag vill att mitt barn ska få fast förare – hur löser vi det?

Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!