Lovbeställningar ska inkomma via ordinarie beställningsflöde. Kontakta gärna din skola för mer information om vad som gäller för din kommun.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Hur beställer jag skolskjuts vid ett skollov?
Vilka arbetstider har man?
Hur rengörs Samtrans bilar?
Får man ha sällskap med på resan i Rullstolstaxin?
Jag har missat min skolskjuts/omsorgsresa. Får jag som privatperson beställa en ny resa om vi betalar själva?
Personuppgiftsbehandling: när du kommunicerar med oss
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?
Kostar utbildningen pengar?
Kör Samtrans sjuka resenärer?
Har Samtrans någon app för rullstolstaxi?

Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22