De allra flesta kommuner vi har avtal med vill att lovbeställningar ska göras på en särskild beställningsblankett. Vissa kommuner godkänner även att beställningen skickas in i form av ett enkelt mejl. Fråga gärna på din skola vad som gäller. Du är självklart också välkommen att kontakta vår kundtjänst för mer information om vad som gäller för just din kommun.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Hur beställer jag skolskjuts vid ett skollov?
Rättelse, justering och radering av personuppgifter
Om mitt barn blivit sjuk under skoldagen och jag inte har möjlighet att hämta på skolan, hur ska mitt barn då komma hem?
Kan jag resa även utanför regionen med Rullstolstaxi?
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?
Var hör jag av mig om jag har frågor som inte finns besvarade?
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?
Delar Samtrans slingor för att minska smittspridningen?
Får man ha sällskap med på resan i Rullstolstaxin?
Kan vi få ersättning om bilen inte kommit i tid och vi har fått köra barnet till skolan själva?

Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!