Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Filter

Hur gör jag för att bli förare hos Samtrans?

Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?

Hur länge vi sparar vi dina personuppgifter?

Varför är det så viktigt med telefonnummer till mötande?

Vad innebär ”medföljning”?

Om mitt barn blivit sjuk under skoldagen och jag inte har möjlighet att hämta på skolan, hur ska mitt barn då komma hem?

Hur gör jag för att bli åkare hos Samtrans?

Jag vill inte att mitt barn ska åka till skolan i en stor buss – hur löser vi det?

Till vem lämnar vi ut dina personuppgifter?

Vad behöver jag tänka på när jag beställer trappklättrare?

Får du inte svar din fråga?

Kontakta oss så hjäper vi dig!


Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22