Om Samtrans har gjort fel skickar vi givetvis en ny bil. Ibland händer det att vår förare ringt men att numret som registrerats inte stämmer. Kontakta Samtrans så kan vi kontrollera så vi har korrekt nummer. Om numret inte stämmer ber vi dig vänligen kontakta skolan för att uppdatera kontaktuppgiften för att säkra så ändringen blir permanent.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?
Hur länge ska bilen vänta på mig?
Kan vi få ersättning om bilen inte kommit i tid och vi har fått köra barnet till skolan själva?
Vi (skola/daglig verksamhet) kan inte fylla i beställningsblanketten för lovresor, hur gör vi?
Kan jag som är resenär eller anhörig ändra adress för resan?
Jag vill inte att mitt barn ska åka till skolan i en stor buss – hur löser vi det?
Varför är det så viktigt med telefonnummer till mötande?
Hur snabbt kan jag få en ny skjuts om jag missat bilen?
Resan till skolan/verksamheten tar mycket längre tid än om vi kör själva. Hur länge ska ett barn förväntas sitta i bil/på buss för att ta sig till skolan?
Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22