Om Samtrans har gjort fel skickar vi givetvis en ny bil. Ibland händer det att vår förare ringt men att numret som registrerats inte stämmer. Kontakta Samtrans så kan vi kontrollera så vi har korrekt nummer. Om numret inte stämmer ber vi dig vänligen kontakta skolan för att uppdatera kontaktuppgiften för att säkra så ändringen blir permanent.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?
Varför är det så viktigt med telefonnummer till mötande?
Hur länge ska bilen vänta på mig?
Jag vill inte att mitt barn ska åka till skolan i en stor buss – hur löser vi det?
Vad innebär ”hand till hand”?
Kan jag som är resenär eller anhörig ändra adress för resan?
Resan till skolan/verksamheten tar mycket längre tid än om vi kör själva. Hur länge ska ett barn förväntas sitta i bil/på buss för att ta sig till skolan?
Vad innebär ”medföljning”?
Hur snabbt kan jag få en ny skjuts om jag missat bilen?
Får man ha sällskap med på resan?
Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22