Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Filter

Din filtrering/Sökning:
Skolskjuts
Bilen åkte utan att vänta på mig – kan ni skicka en ny bil?
Vad har Samtrans för ansvar vid förseningar?
Vår elev/deltagare har missat sin resa. Får jag som ringer från en skola/omsorgsverksamhet beställa en resa om vi betalar själva?
Kan kundtjänsten berätta hur långt borta bilen är?
Hur gör man om man glömt lösenordet till appen Mina Resor?
Jag har missat min skolskjuts/omsorgsresa. Får jag som privatperson beställa en ny resa om vi betalar själva?
Hur beställer jag skolskjuts vid ett skollov?
Hur länge ska bilen vänta på mig?
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?

Får du inte svar din fråga?

Kontakta oss så hjäper vi dig!

Kundtjänst: 08-522 500 00

Växel: 08 – 522 500 22