Om Samtrans har gjort fel skickar vi givetvis en ny bil så snart det går. Om vi har gjort vad vi skulle (att föraren försökt kontakta er och väntat avtalsenlig tid) när vi skulle hämta eleven/deltagaren behöver ni kontakta skolan eller kommunen för att, efter deras godkännande, få en ny bil.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Bilen åkte utan att vänta på mig – kan ni skicka en ny bil?
Vad har Samtrans för ansvar vid förseningar?
Vår elev/deltagare har missat sin resa. Får jag som ringer från en skola/omsorgsverksamhet beställa en resa om vi betalar själva?
Kan kundtjänsten berätta hur långt borta bilen är?
Hur gör man om man glömt lösenordet till appen Mina Resor?
Jag har missat min skolskjuts/omsorgsresa. Får jag som privatperson beställa en ny resa om vi betalar själva?
Hur beställer jag skolskjuts vid ett skollov?
Hur länge ska bilen vänta på mig?
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?

Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!