Föraren har möjlighet att ringa maximalt två nummer. Det är därför viktigt att rätt nummer anges till skolan/verksamheten vid beställning av skolskjuts. Dubbelkolla gärna inför varje termin så era nummer stämmer hos skolan/verksamheten.
Vanliga frågor och svar
Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.
Filter
Kan föraren ringa till ett annat nummer om ingen svarar på det första?
Vad har Samtrans för ansvar vid förseningar?
Bilen åkte utan att vänta på mig – kan ni skicka en ny bil?
Kan kundtjänsten berätta hur långt borta bilen är?
Vår elev/deltagare har missat sin resa. Får jag som ringer från en skola/omsorgsverksamhet beställa en resa om vi betalar själva?
Hur beställer jag skolskjuts vid ett skollov?
Jag har missat min skolskjuts/omsorgsresa. Får jag som privatperson beställa en ny resa om vi betalar själva?
När behöver en resa avbokas för att inte bli debiterad/anses förbrukad?
Får du inte svar din fråga?
Kontakta oss så hjäper vi dig!
kundtjanst@samtrans.se
Kundtjänst: 08-522 500 00
Växel: 08 – 522 500 22