Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på frågor som våra resenärer ibland funderar på.

Filter

Din filtrering/Sökning:
Skolskjuts
Finns det någon app för skolskjuts?
Bilen åkte utan att vänta på mig – kan ni skicka en ny bil?
Vad har Samtrans för ansvar vid förseningar?
Hur får jag ett konto för appen Samtrans Resor?
Vår elev/deltagare har missat sin resa. Får jag som ringer från en skola/omsorgsverksamhet beställa en resa om vi betalar själva?
Kan kundtjänsten berätta hur långt borta bilen är?
Jag har missat min skolskjuts/omsorgsresa. Får jag som privatperson beställa en ny resa om vi betalar själva?
Hur beställer jag skolskjuts vid ett skollov?
Hur gör man om man glömt lösenordet till appen Mina Resor?
Om bilen har åkt utan att jag blivit kontaktat, skickar ni en ny bil då?

Får du inte svar din fråga?

Kontakta oss så hjäper vi dig!

Kundtjänst: 08-522 500 00

Växel: 08 – 522 500 22