Samtrans får höga betyg av resenärerna i kvalitetsmätning
Färdtjänsten i region Stockholm är deltagare i Svensk kollektivtrafiks löpande kvalitetsundersökning, där barometern för Anropsstyrd trafik (ANBARO) mäter resenärernas upplevda kvalitet på den senaste färdtjänst- eller sjukresan. De som rest med rullstolstaxi har gett Samtrans Omsorgsresor mycket positiva betyg. I januari upplevde 96 procent sin senaste resa med Samtrans som bra eller mycket bra enligt mätningen.
– Vi strävar alltid efter att ha hög tillgänglighet och snabba svarstider i telefon. Trevligt bemötande och att kunna bemöta alla kunder utifrån sina behov är A och O för oss. I mätningen får själva beställningsförfarandet hela 99 procent nöjda kunder. Detta är ett betyg på att vi lyckas bra och jag är stolt över vad vi tillsammans åstadkommer i kundtjänst, säger Madeleine Gidlund, Chef Kundtjänst på Samtrans Omsorgsresor.
Frågeområden i undersökningen handlar om beställningens utförande, bemötandet av samtalsmottagaren samt sammanfattande betyg för beställningen av resan.
– Anbaros undersökning är ett bra styrande incitament för att leverantörer inom färdtjänst och rullstolstaxi ska sträva efter att leverera resor med hög kvalité. Vi vill naturligtvis att våra resenärer ska fortsätta välja oss, avslutar Per Astvald, Chef Partnerskap, Samtrans Omsorgsresor.
Madeleine Gidlund, Chef Kundtjänst på Samtrans Omsorgsresor
Per Astvald, Chef Partnerskap, Samtrans Omsorgsresor