Samtrans får höga betyg av resenärerna i kvalitetsmätning

Nyhet

Färdtjänstresenärer som reser med rullstolstaxi i Stockholm ger höga betyg till Samtrans. Enligt den senaste kvalitetsundersökningen ANBARO- från Svensk Kollektivtrafik, uppgick kundnöjdheten till 98 procent, under december månad. Detta omfattar höga betyg för såväl förare som beställningscentral, samt den övergripande reseupplevelsen.

– Vi är stolta över resultaten och den höga kundnöjdheten. Vår ambition är att erbjuda god tillgänglighet och snabba svarstider i telefon, där vi värdesätter ett trevligt bemötande och en anpassad service för varje kunds behov, säger Madeleine Gidlund, gruppchef för kundtjänst och trafikledning på Samtrans.

Med över 30 års erfarenhet som den främsta leverantören av rullstolstaxi i Stockholm har Samtrans etablerat sig som en trygg och pålitlig leverantör.

– Den höga kundnöjdheten återspeglar vårt engagemang att erbjuda service med hög kvalitet och främja tillgänglighet och ökad delaktighet. Vi arbetar kontinuerligt med att fortsätta leverera resor med hög kvalitet och förbli den föredragna leverantören av rullstolstaxi till våra resenärer, säger Jana Odinsman, marknadschef på Nobina Care.

ANBARO, Barometern för Anropsstyrd trafik, genomför dagliga intervjuer året runt för att mäta resenärernas upplevelse av färdtjänst- eller sjukresan, inklusive bedömningar av beställningsprocessen, bemötandet och den totala resan.