Arbete som coach på Samtrans Kundtjänst

Solna

Vill du bidra till ett inkluderande samhälle där alla människors rätt till delaktighet möjliggörs? Drivs du dessutom av att ge god service och värderar kundens upplevelse? Då tror vi att du kommer att trivas som Kundtjänstmedarbetare hos oss! Hos Samtrans erbjuds du ett meningsfullt arbete i en verksamhet som värnar om respekt, omtanke och eget ansvar.

Om tjänsten

I rollen som coach arbetar du med att stötta, coacha och utveckla våra kundtjänstmedarbetare i att uppnå effektiva och kvalitativa kundsamtal. Du kommer att arbeta med medlyssningar i kundsamtal för att styra medarbetare till bästa arbetssätt för att uppnå interna mål. Du kommer också arbeta med att hitta och driva förbättringsförslag inom kundtjänsten och tillsammans med gruppchef rekrytera nya medarbetare.

I tjänsten ingår en del administrativa arbetsuppgifter så som genomförande av passbyten samt att administrera och ansvara över vår interna informationssida för Kundtjänsten. När gruppchef inte är på plats kommer du vara kontaktperson. Det finns en coach till i gruppen och ni kommer ha ett nära samarbete med varandra. På vår kundtjänst arbetar ca 30 personer.

Rollen som coach är på 50%, övrig tid arbetar du som kundtjänstmedarbetare för att bibehålla kunskap i driften. Du kommer att ha varierande arbetstider och vara schemalagd mellan kl. 06:30-22:00 måndag-söndag. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders prövotid med start omgående.

Vem är du?

Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett intresse för att underlätta i människors vardag. Du har en avslutad gymnasieutbildning, minst ett års erfarenhet från kundtjänst/callcenter och goda kunskaper inom MS programmen (Excel, Word, PP) samt en förmåga att kunna arbeta i flera system samtidigt. Vi söker dig som tycker om att samarbeta, är stabil som person, har en god kommunikativ förmåga, är utvecklingsinriktad och har lätt för att leda människor. 

Vi erbjuder dig

Hos Samtrans erbjuds du ett meningsfullt arbete i en verksamhet som värnar om respekt, omtanke och eget ansvar. För oss är det viktigt att vara en inkluderande arbetsgivare och vi ser mångfald som en stor styrka. På vårt kontor i Solna Strand möts du av ett stort engagemang och entreprenörskap. Här är det kort väg till beslut och det finns ett stort utrymme för dig som vill lyfta idéer och initiativ. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet och vi tycker att framgångar är till för att firas!

Förutom möjligheten att arbeta med ett betydelsefullt uppdrag, erbjuder vi våra medarbetare:

  • Kompetensutveckling och interna utvecklingsmöjligheter
  • Hälsoinspiratörer & hälsoutmaningar
  • Friskvårdsbidrag & personalrabatter via förmånsportal
  • En trygg anställning med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension

Det här är Samtrans

Samtrans Omsorgsresor är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag. Varje år utför Samtrans Omsorgsresor ca 1,7 miljoner personresor, framförallt på uppdrag av kommuner och regioner. Genom varumärkena Göteborgs Buss och Telepass finns Samtrans representerade i Stockholm, Västra Götaland och Skåne. Samtrans har en stark samhällsbärande roll genom att finnas till för människor som på olika sätt inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken. På så sätt bidrar Samtrans varje dag till ett inkluderande samhälle, där fler människor ska ges möjlighet att delta i samhället på lika villkor.

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Madeleine Gidlund på madeleine.gidlund@samtrans.se. På grund av dataskyddsförordningen GDPR tar vi inte emot ansökningar via mejl utan endast via vårt rekryteringssystem.

Vi ser fram emot din ansökan!