Telepass blir ny leverantör av omsorgsresor på Gotland

Nobina nobina sverige Omsorgsresor Region Gotland Samtrans Samtrans Omsorgsresor Telepass

– Vi ser Gotland som ett spännande och viktigt uppdrag för vår verksamhet som kvalitetsleverantör inom omsorgsresor och är väldigt glada för tilldelningen, säger Otto Svensson, VD på Telepass.

Ca 45 förare planeras nu att rekryteras på ön och uppdraget kommer att drivas lokalt på Gotland, där Telepass kommer att bidra med sin kunskap, erfarenhet och resurser inom hållbarhets- och kvalitetsarbete.

– Erfarenheter av ett nytt trafikområde stärker hela verksamheten genom att fånga upp tankar och arbetssätt som finns på den lokala marknaden. Vi ser fram emot den kommande etableringen och de nya kontakter och möjligheter till samarbeten som följer med denna, avslutar Otto Svensson, VD på Telepass.

Telepass är en del av Nobinas affärsområde Nobina Care som utöver Telepass även består av Samtrans Omsorgsresor och Göteborgs Buss. Nobina Care är den ledande aktören fokuserad på omsorgsresor i Sverige.

– Med Telepass på plats på Gotland är vi glada och stolta över att ytterligare få möjlighet att stärka vår position som leverantör av omsorgsresor med hög kvalitet, säger Eric Steijer, Marknadschef på Nobina Care.

Avtalsspärr råder fram till och med 24/1. Överklagas inte beslutet har Telepass rätt att teckna avtal med region Gotland.

Telepass är en del av Nobina-koncernen, Nordens största kollektivtrafikföretag.

Genom affärsområdet Nobina Care finns varumärkena Samtrans Omsorgsresor, Göteborgs Buss och Telepass representerade i Stockholm, Västra Götaland och Skåne. Nobina Care utför personresor, framförallt på uppdrag av kommuner och regioner och har en stark samhällsviktig roll genom att finnas till för människor som på olika sätt inte har möjlighet att resa med den allmänna kollektivtrafiken.